Akustyka w biurze a zdrowie pracownika

W każdym biurze wyróżnić można dwa rodzaje hałasu hałas tła i hałas przerywany. Panuje przekonanie, że pewien poziom hałasu w tle jest w porządku - jest to związane z pracą, ponieważ ma się z nim styczność na co dzień (podstawowa wartość hałasu przeciętnego dnia w pracy). Przerywane hałasy są inne.

Mowa tutaj o przykładowo. rozmowach telefonicznych przeprowadzanych w budkach telefonicznych do biur. Kolejny element to zwyczajne rozmowy współpracowników, które nie są naturalną częścią codziennej pracy. Są nieproszone - po zakończeniu rozmowy lub zatrzymaniu się danej osoby, na jakiś czas znów jest cicho, aż ktoś inny zadzwoni albo zacznie zachowywać się głośno. Kabiny akustyczne znacznie ułatwią codzienną pracę. Dlaczego miałoby nas to obchodzić? Przecież jestem we własnym biurze, więc dlaczego miałoby mnie obchodzić, że inni ludzie mają kłopoty z koncentracją? Dlaczego ktoś miałby się tym przejmować? Cóż, to łatwe. Właściwie każdy próbował dzielić biuro, niemniej jednak wyłącznie jedna osoba może z niego korzystać w danym czasie - zatem dotyczy to wszystkich! Więc dosłownie jeżeli nie czujemy, że mamy prawo narzekać na rozmowy innych ludzi lub dzwoniące telefony, mamy prawo narzekać, gdy przeszkadzają nam one w koncentracji. Zadbanie o kabiny akustyczne, budki telefoniczne do biura czy inne elementy usprawniające codzienną pracę w głośnych biurach wpłynie pozytywnie na codzienną pracę wszystkich. Budki telefoniczne do biura mogą jednakże wyszukać umiejscowienie w miejscach, w których wręcz głośne rozmowy nie będą nikogo rozpraszać.
Dodatkowe informacje: hałas w biurze katowice.