Niezbędne jest także przeanalizowanie konkurencji danego klienta, jak również zapoznanie się z jego profilem działalności a także analiza rynku, dzięki czemu będziemy mogli przystąpić do opracowywania wstępnych koncepcji logotypu. Należy podkreślić, że agencje reklamowe przedstawiają klientom zazwyczaj kilka projektów, tak ażeby miał on wybór, a więc mógł zdecydować się na jeden wariant, który najbardziej mu odpowiada. Po zaakceptowaniu wyboru przez zleceniodawcę następuje jeszcze wprowadzenie ewentualnych poprawek, które mogą dotyczyć przykładowo szaty graficznej. Warto pamiętać o tym, że projektowa nie znaków logo powinno być oparte na gruntownej wiedzy marketingowej, jak też graficznej. Logotypy przygotowywane są w programach graficznych, zazwyczaj są to programy do grafiki wektorowej, które umożliwiają tworzenie różnorakich wersji tego samego logotypu. Ważnym elementem kampanii promocyjnych jest również księga znaku, czyli porównanie wszystkich z wytycznych dotyczących stosowania elementów identyfikacji wizualnej.
Więcej informacji na stronie: tworzenie logotypu.